Marc Jacobs vs Adidas

Marc Jacobs , nowojorski projektant mody, w swojej kolekcji użył motywu czterech pasków. Paski znajdują po bokach strojów, w kolorach kontrastujących z resztą stroju. Flagowym znakiem firmy Adidas, jak wiadomo, są trzy paski. Firma ADIDAS uprawniona jest na całym świecie do graficznych znaków towarowych składających się z „ trzech poprzecznych i równoległych pasków o równiej szerokości , umieszczanych bocznie na odzieży sportowej i rekreacyjnej , których barwa kontrastuje z podstawową barwą tej odzieży.” Marc Jacobs użył pasków czterech. I co teraz? ADIDAS złożył pozew do sądu federalnego w Oregonie . Prawnicy ADIDASA twierdzą, że klienci kupując ubrania od Jacobsa będą wprowadzeni w błąd , myśląc że kupują produkty marki ADIDAS albo, że ADIDAS współpracuje z Jacobsem. ADIDAS już niejednokrotnie próbował ograniczyć używanie przez innych producentów motywów pasków na ubraniach. M.in. wyrok z 29 września 2011 r. Adidas przeciwko OHIM Patrick Holding , sygn. akt T – 479/08. Według OHIM , chęć użycia pasków w odniesieniu do produkcji ubrań musi być możliwie jak najmniej ograniczona , albowiem pełnią paski funkcje dekoracyjna, a nie wyróżniającą producenta. Sąd do tych argumentów się przychylił. Skarga została oddalona. Trybunał sprawiedliwości w wyroku z 2008 roku C-102/07 stwierdził, że nie ma podstaw do zabraniania innym firmom posługiwania się dwoma paskami , o tyle umieszczanie trzech pasków jest niedopuszczalne. Czekajmy więc na wyrok sądu w Oregonie i póki co liczmy paski na ubraniach.

Źródło TheSource.com