System Rejestrów Państwowych
1 marca 2015 r. rusza System Rejestrów Państwowych (SRP), w ramach którego zintegrowane zostaną najważniejsze polskie rejestry. Dzięki zmianom będziemy mogli m.in. złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego lub załatwić sprawę związaną z aktami stanu cywilnego (np. uzyskanie odpisu aktu urodzenia) w dowolnej gminie na terenie całego kraju. Ograniczona zostanie także konieczność osobistych wizyt w urzędzie – część spraw będzie można załatwić drogą elektroniczną. On-line m.in. złożymy wniosek o wydanie dowodu osobistego, a później sprawdzimy, czy dokument jest już gotowy do odbioru. Bez wychodzenia z domu złożymy również wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego oraz wymeldujemy się. Dzięki integracji rejestrów nie będziemy musieli również dostarczać do urzędu wielu dokumentów – wystarczy podać numer PESEL, aby urzędnik znalazł informacje w systemie.